上谷 明日香 | M, 2回目発表 | 光メディアインタフェース | 向川 康博 | 清川 清 | 舩冨 卓哉 | 藤村 友貴 | 北野 和哉 |
Title:Visualization of Overwritten Text Using Hyperspectral Imaging and Deep Learning
Abstract:Draft studies are important for clarifying the process of writers' thoughts and the generation of their writings, and are mainly conducted from a literary perspective. Therefore, this study focuses on the Overwritten Text in the drafts of modern writers and aims to visualize them using spectral measurement and deep learning. We present the results of a principal component analysis of the spectral distribution of the drafts for the purpose of creating training data, and discuss future plans. language of the presentation: Japanese 発表題目:分光計測とディープラーニングを用いた塗りつぶされた文字の可視化 発表概要:草稿研究は、作家の思考や文章の生成過程を明らかにするうえで重要であり、文学的な視点での研究が主になっている。そこで、本研究では近代作家の草稿で塗りつぶされた文字に着目し、分光計測と深層学習を用いて可視化することを目的とする。本発表では学習データ作成のために、草稿の分光分布を主成分分析した結果を示し、今後の方針について述べる。 | |||||||
松浦 光希 | M, 2回目発表 | 光メディアインタフェース | 向川 康博 | 清川 清 | 舩冨 卓哉 | 藤村 友貴 | 北野 和哉 |
title: Machining Defect Highlighting Rendering of Metal Cutting Using Adaptive Illumination for Segmented Meshes
abstract :In the creation of machined parts using metal cutting, attempts are being made to confirm machining defects through simulation at the design stage. This is expected to reduce the number of prototypes of the actual product, but it is difficult to confirm machining defects because the simulation results using computer graphics look different from the actual product. Therefore, this study proposes a method to visually highlight machining defects by dividing the metal surface mesh and applying adaptive illumination to each mesh. Future work includes further improvement of visibility and evaluation of the proposed method. language of the presentation: Japanese 分割メッシュに対する適応的照明を用いた金属切削の加工不良強調レンダリング 金属切削を用いた加工品の作成において、設計段階でシミュレーションを通じて加工不良を確認する試みが進められている。これにより、実物の試作回数を減らすことが期待できるが、CGを用いたシミュレーション結果では実物と異なる見え方になるため、加工不良の確認が難しいという課題がある。そこで本研究では、金属表面のメッシュを分割し、各メッシュに対して適応的な照明を適用することで、加工不良を視覚的に強調する手法を提案する。今後の課題としては、さらなる視認性の向上や提案手法の評価が挙げられる。金属切削を用いた加工品の作成において、設計段階でシミュレーションを通じて加工不良を確認する試みが進められている。これにより、実物の試作回数を減らすことが期待できるが、CGを用いたシミュレーション結果では実物と異なる見え方になるため、加工不良の確認が難しいという課題がある。そこで本研究では、金属表面のメッシュを分割し、各メッシュに対して適応的な照明を適用することで、加工不良を視覚的に強調する手法を提案する。今後の課題としては、さらなる視認性の向上や提案手法の評価が挙げられる。 | |||||||