池澤 隼人 | M, 2回目発表 | 光メディアインタフェース | 向川 康博, 中村 哲, 舩冨 卓哉, 久保 尋之, 田中 賢一郎 |
title: Correspondence estimation among line drawings using graph structure
abstract: Some software has been released with the function to assist animation production by interpolating line drawings. However, the function is rarely used in actual animation production sites because the users are required to draw in a strict way to associate the strokes among frames. Focusing on the similarity in the connectivity among the strokes in adjacent frames, I try to estimate strokes correspondence between given line drawings. The proposed method constructs the graph structure from a line drawing. Its nodes are the terminals and the intersections of the strokes, and its edges are the sub-strokes between the nodes. I explore a good graph matching algorithm to estimate stroke correspondence. language of the presentation: Japanese 発表題目: グラフマッチングを用いた線画間でのストロークの対応推定 発表概要: アニメ制作の補助を目的として,線画を自動補間する機能を持った2Dアニメーションソフトウェアがある.しかし,これらの機能を利用するためには補間する2枚の線画間でストロークの対応付けを行う必要があり,実際の制作現場における利用は未だ限定的である.そこで,隣接するフレームではストローク同士の位置関係や接続関係がある程度維持されることに着目し,本研究ではこれを利用した対応関係の推定に取り組む.具体的には,線画に含まれるストロークの端点およびストローク同士の交点をノード,ノードによって区切られたストロークをエッジとしたグラフを構築し,得られたグラフに対してグラフマッチングを行うことによって,ストロークの対応関係を推定する方法を検討する. | |||
石井 大地 | M, 2回目発表 | 光メディアインタフェース | 向川 康博, 中村 哲, 舩冨 卓哉, 久保 尋之, 田中 賢一郎 |
title: Automatic colorization of anime trace images using semantic segmentation
abstract :In anime production, the colorization task is time-consuming because it manually colorizes a lot of trace images. In this study, we propose an automatic colorization method of anime dataset used in anime production. To colorize based on anime characteristics, we regard the character’s color as a semantic label and use a semantic segmentation framework to colorize trace images. Furthermore, we apply an area-based cleaning process to the results of semantic segmentation. In this presentation, we report the colorization result for main characters and future work. language of the presentation: Japanese | |||
森島 僚平 | M, 2回目発表 | 光メディアインタフェース | 向川 康博, 中村 哲, 舩冨 卓哉, 久保 尋之, 田中 賢一郎 |
title: Automating interpolation of frames for making animations using FCN
abstract: Japanese animation becomes more popular around the world as one of the Japanese cultures. However, the process for making the animations are complicated and time consuming. In order to make animations more efficiently, we decided to use the deep learning, which has greatly developed various research related to computer graphics in recent years. In this research, we propose a method using FCN to realize the frame interpolation automatically, which is important process of an animation production. language of the presentation: Japanese | |||